Ta del av våra rapporter med spaningar och fakta kring sälj och marknad!

 

3 hack för er digitala resa 2017

Vi möter nu den andra vågen av digitalisering där skärmar blir sensorer och artificiell intelligens börjar finnas i ting runt om oss. Och visst är ambivalensen kring vart digitaliseringens gränser skall dras fortfarande stor, men faktum är att teknikens framfart faktiskt skapar tid för oss att bygga relationer.

 

Ladda ner rapport

 

5 sätt att säkerställa att kundmöten blir av

Ingen vill tappa tempo under den redan korta säsongen, genom att få massor med kundbesök av- eller ombokade.

Vi delar med oss av de fem viktigaste rutinerna för att minimera antalet om- och avbokningar, och avslöjar kundens drivkraft till att vilja träffas.

 

Ladda ner rapport
Marketing automation + telefonbearbetning = leder ökad försäljning

Vi alla vet att konverteringen av leadsen är den mest kritiska delen. 

92 % av alla kunddialoger sker fortfarande över telefon (Källa: Salesforce), så ett kritiskt steg är att förflytta ditt webblead till ett telefonsamtal. 

Därför är det nya Voice-based marketing automation, vilket innebär att du kopplar leads från webben  till att bli telefonkontakt (både genom att kunden ringer upp, eller kan bli uppringd), och att du kan mäta och spåra vart trafiken kommer ifrån, till specifika annonser och kampanjer. 

Effektiv kommunikation kräver en sömlös integration från det digitala till det personliga.

 

Ladda ner rapport
Säljskolan del 4 - om det viktiga första mötet

Klyschan att man bara får en chans, stämmer oftast. I alla fall när det gäller första mötet.

Har du fått till ett personligt möte med köparen, ja då har du kommit långt. Förväntningarna på dig som säljare är höga. De första 3-5 minuterna är helt
avgörande för hur köparen kommer att uppfatta dig.

 

Ladda ner rapport
Säljskolan del 3 - digitalisering och säljet

 Digitaliseringen har lett till helt nya möjligheter för säljaren när det gäller att lära känna sin målgrupp, men affärsmannaskap och kontakten med kunden kan aldrig ersättas av programvara och det personliga mötet har aldrig tidigare varit mer viktigt. Tredje delen av ProToSells säljskola handlar om hur vi bäst utnyttjar digitaliseringen och digitala verktyg.

Ladda ner rapport
Säljskolan del 2 - Du måste välja vem du säljer till

 Upp till 57 procent av kundernas köpbeslut är fattade innan de tar kontakt med en leverantör. Därför krävs det att vi som säljare etablerar en kontakt med den potentiella kunden tidigt i köpbeslutsprocessen. ProToSells andra del i säljskolan handlar om hur vi väljer våra kunder och var vi hittar dem.

Ladda ner rapport
Säljskolan del 1 - om kunskap och att dela med sig av kunskap

Det räcker inte längre med att kunna allt om sin produkt. För att bli framgångsrik som säljare måste du se bortom din egen produkt och ge kunden värdefulla insikter och råd. Den som gör kunden mer framgångsrik. Därför ska du vara experten och sträva efter att bli en ”thought leader” – respekterad för sin kunskap och värd att bli lyssnad på.

Här är första delen i ProToSells säljskola – om kunskap och att dela med sig av kunskap.

Ladda ner rapport

Den digitala arenan:

Digitaliseriningen ritar om kartan fullständigt hur företag gör affärer. Inom detaljhandeln växer e-handeln tvåsiffrigt och står idag för över 10 procent av omsättningen. Och även om man inte säljer sina varor på nätet, är det avgörande att vara lyckosam med sin digitala marknadsföring då nio av tio svenskar googlar inför ett köp. Vi har ringt runt till ett antal marknadsledande företag och frågat hur de tänker och agerar när det gäller deras närvaro på den digitala arenan

Ladda ner rapport


Kristian Elvefors Intervju:

 Huvudsyftet med alla aktiviteter i digitala medier är att driva kunderna till handlaren. Än så länge är det ingen som köper sin bil på nätet men det är på nätet som slaget om konsumenternas uppmärksamhet och nyfikenhet sker
Ladda ner rapport

Lär dig älska förändring:

 Även om Karolina inte själv studerat på universitet är hon en flitig gästföreläsare på skolor i landet. Ofta är det entreprenörskap och försäljning som står på schemat. Den 12 februari hade turen kommit till anrika Lunds Universitet dit ett trettiotal företagsamma studenter från hela världen kommit för att lyssna

Ladda ner rapport


9 trender som boostar din försäljning:
 Läs mer om 9 viktiga trender som boostar din försäljning 
Ladda ner rapport
Så blir du en thought leader:

 På bara fem år har det blivit 30% svårare att få kontakt med beslutsfattare. 
Vad gör du för aatt relisera värdet i kontakten med presumtiva kunder?

Ladda ner rapport